תוצאות חיפוש

סדנת שילוב - גבעות (ע"ר)

  • דרוג שקיפות
    (61%)
    תחומי פעילות
  • חינוך
  • רווחה
  • שיכון
  • עבודה

סדנת שילוב הוקמה על מנת לקדם אוכלוסיית עם צרכים מיוחדים וללמד אותם כישורים הנצרכים בכדי שיוכלו להשתלב בקהילה. בסדנא יש בית ספר לחינוך מיוחד, מרכז תעסוקה, ודיור בקהילה משלבת ביישוב גבעות

ב- 1995 הגיע ילד בן 9 עם תסמונת דאון לגן רגיל בו היה לגננת נסיון כלשהו עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים. הוא היה אלים, לא דיבר ולא תיקשר עם הילדים ולא התקדם כלל במוסדות הלימוד בהם למד. אבל הגננת נעה מנדלבאום החליטה שכדאי לנסות. היא שיתפה את הילדים האחרים בתוכנית החינוכית שלו, ובתוך תקופה קצרה הוא למד לשלוט בהתנהגותו, להשתתף בפעילויות, לדבר ואף לקרוא. הילדים התמידו לעבוד איתו במשחק, ביצירה ובקריאה.

הפעילויות המשותפות הללו התקיימו במקום קבוע שנקרא "הסדנא". בסיום שנת הלימודים היה ברור שהעבודה הזאת ב"סדנא" חייבת להימשך. מכאן צמח בית ספר "סדנת שילוב".


כיום

כיום ה"סדנא" הינה פרוייקט שילוב בגוש עציון. אשר מסייע לילדי החינוך המיוחד ש"נופלים בין הכיסאות". רבים מהם לא הצליחו למצוא פתרון לבעיותיהם במערכת החינוך המיוחד. הם סווגו כ"מפגרים", "אוטיסטים" בעלי "לקויי למידה" או פשוט "בעיתיים". יש בניהם תלמידים, שבסיוע תכנית טיפולית מתאימה יוכלו לחזור ולהשתלב במסגרות אחרות. בעוד שאחרים זקוקים לכל אורך לימודיהם לתוכנית הטיפולית שמתקיימת ב"סדנא".


העיקרון המנחה

העיקרון המנחה ב"סדנא" הוא שאדם מוגדר לא לפי צרכיו אלא לפי יכולתו לתרום ולהעניק. לעקרון זה ישנו ביטוי יום-יומי בלמידה, בפעילות חברתית ובעבודה. כל ילד לומד להיות הנותן ולא רק הלוקח. גישה זו מביאה לשינוי עצום בהתנהגותם של הילדים: הם נעשים עצמאיים ושופעי ביטחון. הם מגיעים להישגים והם בעיקר מאושרים מאוד.


הצוות

בית הספר מופעל ע"י צוות מסור שעבר הכשרה מקצועית ייחודית. בנוסף מופעלות סדנאות עבודה, הכשרה לתעסוקה ולחיים עצמאיים ודיור קהילתי. תכנית זו הינה יחידה מסוגה ותלמידים מגיעים ממרחקים לקחת בה חלק. לא מעט אנשים עברו מכל חלקי הארץ לגור בסמיכות ל"סדנא" ע"מ שילדיהם יוכלו ללמוד בה.


עלות

עלות התכנית הייחודית גבוהה מאוד ובנוסף למימון משרד החינוך הוקמה עמותה התומכת בפרוייקט. ומשלימה את החסרים התקציביים.


מה אנחנו עושים:

בי"ס לחינוך מיוחד
משק חקלאי טיפולי
תוכנית גנים
מועדונית
תוכנית A.D.H.D
תעסוקה לבוגרים
דיור בקהילה

אישור ניהול תקין   
דוח כספי רשמי   
אישור ניהול פנקסי חשבונות   
סיכום שנתי שנת המס האחרונה - בעברית   
אישור ניכוי מס במקור   
תקציב שנתי שנת המס האחרונה - באנגלית   
סיווג מלכ\"ר   
תקציב שנתי לשנה הזאת - בעברית   
תקנון מיוחד (אם קיים)   
סיכום שנתי לשנה הזאת - באנגלית