תוצאות חיפוש

בקהילה - שילוב אנשים עם אוטיזם בחברה (ע"ר)

  • דרוג שקיפות
    (75%)
    תחומי פעילות
  • מועדונים חברתיים
  • זכויות אזרח
  • רווחה

מטרת העמותה הינה לשלב אנשים עם אוטיזם בחברה. לפעול לשינוי עמדות לגבי יכולת השתתפותם במרחב הקהילתי. לפעול להקמת שירותים מותאמים ואיכותיים של דיור, תעסוקה ופנאי שיאפשרו להם לגור בקהילה ולנהל חיים איכותיים ומשמעותיים ככל האפשר.

אנו בעמותה מאמינים ברוח חוק שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. "חוק זה מטרתו להגן על כבודו וחירותו של אדם עם מוגבלות, ולהגן על זכותו להשתתפות שוויונית ופעילה בחברה בכל תחומי החיים, וכן לתת מענה הולם לצרכיו המיוחדים באופן שיאפשר לו לחיות את חייו בעצמאות מרבית, בפרטיות ובכבוד, תוך מיצוי מלוא יכולתו."
ž ובהמשך נאמר בנוגע לזכות לקבל החלטות-
"אדם עם מוגבלות זכאי לקבל החלטות הנוגעות לחייו, על פי רצונו והעדפותיו".

כדי לממש את רוח החוק, אנשים עם אוטיזם זקוקים לתמיכה מקצועית אינטנסיבית. כיום אוכלוסייה זו מודרת מהקהילה ובכוונתנו לשנות מצב זה. יש לפתח שירותי דיור, פנאי ותעסוקה ראויים בקהילה. באופן שייתן מענה איכותי לכל צרכיהם, כפי שקיים לכל אחד ואחד בחברה.
שירותיים אלו תחילתם בתקופת המגורים בבית ההורים ואחר כך במגורים בדירות של 3-4 חברים שבחרו לחיות ביחד בדרך חיים משותפת (אם בעצמם או ע"י האפוטרופס) עם ליווי ותמיכה בהתאם לצורך, גם אם מדובר בליווי צמוד 24 שעות ביממה. מגורים אלו יהוו אלטרנטיבה למקובל כיום, כאשר הבוגרים מופנים באופן מידי לדיור בהוסטל של 24 דירים.


יעדי העמותה לשנה הקרובה
• פנאי - קידום ותמיכה בפיתוח שירותי פנאי איכותיים כדוגמת מועדונית הפנאי המופעלת בהצלחה רבה בקרית אונו. שיאפשרו המשך מגורים בחיק המשפחה ואח"כ ישמשו גם את חברי הקבוצה שיעברו לגור בדיור בקהילה.
• דיור- קידום רעיון הזכות לדיור בקהילה.

אישור ניהול תקין   
דוח כספי רשמי   
אישור ניהול פנקסי חשבונות   
סיכום שנתי שנת המס האחרונה - בעברית   
אישור ניכוי מס במקור   
תקציב שנתי שנת המס האחרונה - באנגלית   
סיווג מלכ\"ר   
תקציב שנתי לשנה הזאת - בעברית   
תקנון מיוחד (אם קיים)   
סיכום שנתי לשנה הזאת - באנגלית