תוצאות חיפוש

דוקאביב - העמותה לקידום הסרט הדוקומנטרי {ע"ר}

  • דרוג שקיפות
    (86%)
    תחומי פעילות
  • אמנות
  • תרבות

דוקאביב – הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי, הוא הגדול ביותר בתל אביב והיחיד בישראל המוקדש כולו לקולנוע דוקומנטרי והוא בין הפסטיבלים המוערכים בתחומו. הפסטיבל מציג מדי שנה למעלה ממאה ושלושים סרטים חדשים מהארץ ומהעולם במסגרת תכנית הכוללת את התחרות הי

בפסטיבל מתקיימות תכניות מחווה המוקדשות ליוצרים מוערכים, תכניות מיוחדות בנושאי מוזיקה, אמנות חברה ועוד, וכן קולנוע תיעודי אלטרנטיבי ויצירות המשתמשות בטכנולוגיה חדשה (דוגמת VR) כדי לספר סיפור בדרכים חדשות ומאתגרות ולהאיר פינות במציאות שהקולנוע לא תמיד מצליח להגיע אליהן.

כפסטיבל החותר לעידודה של יצירה קולנועית משפיעה, מטלטלת, בעלת אמירה ועוצמה, "דוקאביב" מארח מבחר של סדנאות ומפגשים, עם יוצרים חשובים מהשורה הראשונה בעולם, כמו מישל גונדרי, אלן ברלינר, אונדי טימונר, ברט מורגן, ניקולאוס גיירהאלטר, קלייר סימון, ז'ואאו מוריירה סאלס, רות בקרמן, קאזו הארה, ג'יאנפרנקו רוסי ואחרים. בנוסף, מקיים הפסטיבל אירועי תעשייה, מעבדת הראף-קאט DOC LAB TLV ופגישות אישיות בין יוצרים ישראלים לאורחים משפיעים.

החל משנת 2018, נבחר דוקאביב ע"י האקדמיה האמריקאית לקולנוע (האוסקר) לאחד מהפסטיבלים המובילים שהזוכים בהם כשירים באופן אוטומטי למועמדות לאוסקר. משנה זו הסרטים הזוכים בתחרות הישראלית, הבינלאומית ובתחרות הקצרים יהיו זכאים להגיש מועמדותם לאוסקר בקטגוריה הדוקומנטרית.

הפסטיבל מעניק מדי שנה את הפרס הגדול ביותר המוענק בארץ ליצירה תיעודית ישראלית מקורית ולצדו פרסים נוספים לסרטים ישראלים ובינלאומיים ולסרטי סטודנטים מצטיינים. פרסים מוענקים גם בתחרות פיצ'ינג סטודנטים השנתית ובדוקצעיר – תחרות יצירה תיעודית צעירה לבתי הספר התיכונים. העמותה חרתה על דגלה לעודד ולקדם יצירה דוקומנטרית צעירה גם דרך פרויקטים שנתיים כמו דוקו יאנג – סדנאות דוקומנטריות מעשיות לנוער, שתוצריהן מוקרנים בפסטיבל.

במהלך עשרת ימי פסטיבל דוקאביב מתקיימת חגיגת הקולנוע התיעודי בסינמטק תל אביב, ובמתחמי הקרנה שונים ברחבי העיר. כדי לחשוף את היצירה התיעודית ולקרב אותה לקהל רחב ככל האפשר, העמותה מקיימת מדי שנה את הפסטיבלים האזוריים דוקאביב גליל במעלות תרשיחא, ודוקאביב נגב בירוחם וברחבי הנגב, וכן הקרנות של עשרות סרטי תעודה במרכזי תרבות שונים ברחבי הארץ. במהלך השנה דוקאביב מפעיל את קולנוע דוקאביב המקרין מדי חודש את הסרטים הדוקומנטריים הגדולים של השנה והחל מ-2020 גם את תוכנית דוקוסטרים – תוכנית אוצרותית חודשית של סרטים תיעודיים מהארץ ומהעולם הזמינים לצפייה מקוונת באתר דוקאביב.

הפסטיבל והעמותה נוסדו בשנת 1998 על ידי אילנה צור, אשר ניהלה את הפסטיבל ב-12 השנים הראשונות לקיומו. פסטיבל דוקאביב הראשון ארך ארבעה ימים וחצי, הוקרנו בו 46 סרטים ומספר הצופים עמד על 5,000 איש. כיום צופים בסרטי הפסטיבל, הגדול בפסטיבלי הקולנוע בתל אביב, יותר מ-67 אלף צופים. ב-2022 מונתה לימור אהרונוביץ' למנכ"לית עמותת דוקאביב ומנהלת הפסטיבל, וב-2016 מונתה קרין ריבקינד סגל למנהלת האמנותית של הפסטיבל.

אישור ניהול תקין   
דוח כספי רשמי   
אישור ניהול פנקסי חשבונות   
סיכום שנתי שנת המס האחרונה - בעברית   
אישור ניכוי מס במקור   
תקציב שנתי שנת המס האחרונה - באנגלית   
סיווג מלכ\"ר   
תקציב שנתי לשנה הזאת - בעברית   
תקנון מיוחד (אם קיים)   
סיכום שנתי לשנה הזאת - באנגלית