תוצאות חיפוש

המוסד הטכנולוגי העל יסודי תל אביב (ע"ר)

  • כתובת:
  • ת.ד. 5941, בני ברק
  • 035795359
  • דרוג שקיפות
    (50%)
    תחומי פעילות
  • חינוך

הקמה והפעלת מוסד טכנולוגי ובו בתי ספר על יסודיים. חינוך וקידום לידע טכנולוגי מעשי. הקמה והפעלת קרן תמיכות לעידוד וקידום החינוך. קידום והפעלת תכניות תעסוקה. תמיכה וסיוע לנזקקים, משפחות מרובות ילדים ועזר נישואין.

בס"ד
המוסד הטכנולוגי העל יסודי ת"א-תעודת זהות

כללי:
בית הספר התיכון הטכנולוגי העל יסודי תל אביב, נולד מיוזמה של הורים חרדים בעלי מקצועות חופשיים, המעורים בחברה הכללית, ושואפים להקנות לבנותיהם חינוך איכותי המכוון להקנות כלים להשתלבות עתידית בתעסוקה ובחיים הציבוריים, תוך שמירה בלתי מתפשרת על אורחות חייהן במסגרת חזון של "תורה עם דרך ארץ".

בוגרת המוסד תתאפיין בכישורי חיים, אשר יאפשרו לה למלא תפקידים מגוונים בבית פנימה ובחברה, מתוך ביטחון בזהותה וביכולתה לאזן בין מסגרות חיים ועבודה שונות, הבוגרת הראויה תשמש דמות מובילה ומנהיגה התורמת לחברה החרדית ולכלל ישראל, באמצעות התנדבות, מחויבות לזולת, והצגת מופת של חיים כאישה חרדית בחברה הישראלית.

הפתרונות לתלמידות החרדיות במסגרת ההסדרים הקיימים אינם עונים על הצרכים שנוצרו, וזאת על רקע השינויים בסביבה ובחברה החרדית פנימה, חלקם מצויים בנסיגה מצערת, ואילו אחרים פועלים להשגת אותם יעדים חשובים, אולם- בדיעבד ומתוך אי נחת מוסדות אלו סובלים מפוליטיזציה, ופועלים מתוך סתירות בין יעדים חינוכיים מתחרים. חלק ניכר מן המאמץ החינוכי במוסדות, אשר היו חלוציים ברוח בית יעקב ההיסטורי מופנה למעטפת התפילה ולא לסוגיית הליבה של חינוך הבנות, בית הספר הטכנולוגי העל יסודי ממלא חלל שנוצר בחינוך החרדי לבנות, ומסמן בעינינו פתרון לתלמידות השואפות לממש עצמן כנשים חרדיות בחברה הישראלית ובעולם התעסוקה, וזאת מתוך ביטחון בזהותן וביכולתן לאזן בין סביבות חיים ומקצוע מגוונים, זהו חינוך של תורה עם דרך ארץ "מלכתחילה".

חזון חינוכי:
בית הספר יהיה מכוון פדגוגית על שני דגשים, הדגש האחד נוגע בכישורי חיים, ואילו הדגש השני כרוך בהכשרה והכוונה לתעסוקה משמעותית. בתחום של כישורי חיים ישאף בית הספר להקנות ערכים וזהות חרדית בטוחה,תורמת, שואפת למצוינות המשולבת במערכות הציבוריות, היעד החינוכי הערכי והזהות יוגשמו באמצעות מעטפת תמיכה אישית, ליווי פרטני של התלמידה בצמיחתה, עידוד התנדבות, בחירה מושכלת בין מגמות, לימודי אזרחות, ועמידה במבחני בגרות- מלכתחילה, המסמנים הכרעה עקרונית עבור התלמידה ומשפחתה.

לימודי היהדות, אשר מהווים את הנדבך היסודי של החינוך, ימסרו על ידי רבנים מוסמכים אשר השקפת עולמם הולמת ומזדהה עם מטרות בית הספר, ברוח העקרונות של תורה עם דרך ארץ, ובמתכונת המתבססת על הניסיון בבתי ספר דומים, בקהילות החרדיות בצפון אמריקה ובמדינות האנגלו סקסיות. הנורמה ההלכתית והחברתית תעוצב על פי רוח ההשקפה של "בית יעקב ההיסטורי", תוך הישענות על המימוש הפנימי של האמונה, ולא על "תקנונים" נוקשים ופורמאליים, במימד הסמלי והחברתי תהיה בבית הספר תלבושת אחידה, אולם זו לא תהפוך מנגנון של פיקוח נוקשה, אלא ביטוי של השתייכות למוסד חינוכי ייחודי.

הדגש הפדגוגי השני, בדמות ההכשרה וההכנה לתעסוקה, יבוא לידי ביטוי בתכנית לימודים, אשר תתבסס על אוריינות בטכנולוגיית המידע החדשות, מתוך עמדה מחייבת כלפי הפוטנציאל העצום המקופל בהן, ומתוך ביטחון בשימוש מושכל של תלמידות המקבלות חינוך מתאים, במסגרת זו ימשיך בית הספר יטפח את המסורת של הצטיינות בלימודי מתמטיקה ואנגלית אשר נפתחה בבית הספר היסודי בית הילד, אשר אף עתיד להזין את התיכון, בתוך כך יפתח בית הספר את המגמות הקשורות בלימודי בריאות, מקצעות הרפואה והמחשב וכדו'.
ניהול הידע הבית ספרי, ובניית תכנית הלימודים תישען על אינטגרציה של נושאי לימוד, באופן שיתרום בצורה הטובה ביותר לאפקטיביות הבית ספרית, ותמנע את העומס המצוי במוסדות התיכוניים החרדיים לבנות, הפוגם לא אחת באיכות הלמידה. בית הספר יציע לתלמידות מגוון לימודים בהלימה לתכניות בבתי ספר תיכוניים בכל הארץ, ובתוכם לימודי שפות, מוזיקה, היסטוריה, חינוך גופני, ועזרה ראשונה, אשר יאפשרו להן היכרות עם סביבות חברתיות וכלים אשר ישרתו אותן בלימודים אותם בלימודים גבוהים.

שותפיות:

בית הספר רואה במשרד החינוך גורם המאפשר לקבוצות זהות בכלל, ולמשפחות חרדיות בפרט, לקבל שירותי חינוך טובים יותר. במסגרת זו יראה בית הספר בפיקוח מקצועי של המחוז והמטה במשרד החינוך גורם מעשיר, מסייע, ומעורב בחיי בית הספר ובהכרעות היחודיות אותם יקבל. לאור כך מעונין בית הספר במידע ובסיוע הנובע מן המדידה וההערכה במסגרת בחינות המיצ"ב, המבחנים הבינלאומיים ובחינות הבגרות, במקביל שואף המוסד לשתף פעולה עם גופים במגזר השלישי,מוסדות חינוך בעולם היהודי החרדי, ולשמש מוסד המדגים את חידוש המסורת של יזמות חינוכית במסגרת החזון של תורה עם דרך ארץ ברוח הרש"ר הירש.

ניהול חינוכי:

בית הספר יהיה פתוח לכח הוראה מכל הזרמים החינוכיים, ללא אפליה, כל כח ההוראה יהיה בעל רישיוו מתאים ומוכר לעסוק במקצוע, אלו אשר ימלאו

אישור ניהול תקין   
דוח כספי רשמי   
אישור ניהול פנקסי חשבונות   
סיכום שנתי שנת המס האחרונה - בעברית   
אישור ניכוי מס במקור   
תקציב שנתי שנת המס האחרונה - באנגלית   
סיווג מלכ\"ר   
תקציב שנתי לשנה הזאת - בעברית   
תקנון מיוחד (אם קיים)   
סיכום שנתי לשנה הזאת - באנגלית