תוצאות חיפוש

עמותת דרך הילד (ע"ר)

  • דרוג שקיפות
    (49%)
    תחומי פעילות
  • חינוך

עמותת דרך הילד הוקמה ע"י הורים ואנשי חינוך אלטרנטיבי מתוך רצון לקדם את שיטת החינוך הפרוגרסיבית בישראל, וכצעד ראשון – להקים, לנהל ולהפעיל בישראל, בית הספר יסודי שיישם את שיטות החינוך הפרוגרסיבי.

בית הספר "דרך הילד" הינו מיסודה של העמותה ובבעלותה.

גישת בי"ס "דרך הילד", משלבת עקרונות חינוכיים מגוונים מהזרם הפרוגרסיבי. הדבר המשותף לכל השיטות הפרוגרסיביות בחינוך הוא ההבנה שילדים אינם כחומר ביד היוצר, אלא דומים יותר לזרע שכל כוחותיו הדוחפים אותו לצמיחה נמצאים בתוכו.
בית הספר, כשמו כן הוא, מכבד כל ילד בדרכו. שיטת הלימוד מאפשרת התאמה של תהליך הלמידה לכל ילד ולמבנהו האישיותי הייחודי, על ידי כך שהיא מאפשרת לו עצמאות ובחירה, בתוך גבולות ברורים ומתוך אופציות נתונות.
עיקר הלמידה מתרחשת ב"מעגלי למידה" ממושכים, פרקי זמן של עבודה עצמית אשר מעודדים ריכוז, "זרימה" וחקר עצמאי של הילד, כאשר תפקידו של המורה הינו לתווך, להנחות ולעודד.
התנהלותו של הילד כ"לומד עצמאי" בתוך קהילת לומדים, תורמת לטיפוח ביטחונו העצמי, תחושת האחריות והעצמאות שלו, תוך פיתוח יכולות חברתיות, עבודה בקבוצות קטנות וסיעור מוחות, יצירתיות, שיפור כושר הריכוז ובעיקר – שימור ופיתוח חדוות למידה !
הסביבה החינוכית של בית הספר "דרך הילד" מעודדת את הילד לגלות את הדרך שלו. התפתח ולהגיע למימוש הפוטנציאל הגלום בו על מנת שיגדל להיות אדם עצמאי, יצירתי, בעל מודעות עצמית וכבוד לחבריו וסביבתו.

אישור ניהול תקין   
דוח כספי רשמי   
אישור ניהול פנקסי חשבונות   
סיכום שנתי שנת המס האחרונה - בעברית   
אישור ניכוי מס במקור   
תקציב שנתי שנת המס האחרונה - באנגלית   
סיווג מלכ\"ר   
תקציב שנתי לשנה הזאת - בעברית   
תקנון מיוחד (אם קיים)   
סיכום שנתי לשנה הזאת - באנגלית